Az oktatás történhet a szorgalmi- illetve a vizsgaidőszakban egyaránt. A szorgalmi időszakbeli felkészülés mindazoknak ajánlott, akik már a zárthelyikre is szeretnének jól felkészülni, nem szeretnének mindent az utolsó pillanatra hagyni, szeretnék az egyes feladattípusokat alaposan begyakorolni. A vizsgaidőszaki felkészülés inkább tűzoltás jellegű, a legfontosabb feladattípusok gyors begyakorlását szolgálja, de sajnos ekkor érhetik a hallgatót váratlan meglepetések, ezért nem célszerű az utolsó pillanatra hagyni a tanulást.
Az órák lehetnek egyéniek, illetve csoportosak (minimum 3 maximum 10 fő). Az elmúlt években azt tapasztalom, hogy a hallgatók szívesebben jönnek együtt, kisebb csoportokban. A csoportos oktatás előnye a jóval alacsonyabb óradíjakon túl az, hogy valakinek esetleg olyan kérdések, problémák is eszébe jutnak, ami másoknak nem, így jóval több problémás kérdés merülhet fel az órák során lehetővé téve ezzel a tananyag sokkal átfogóbb, alaposabb feldolgozását, csökkentve ezzel a vizsgákon előforduló „váratlan meglepetések” előfordulását.
Mivel az oktatás feladatmegoldási sémákkal történik, az egyéni oktatás semmivel nem hatékonyabb, mint a csoportos (csak drágább), mert ekkor a sémákat nem a táblára írom fel, hanem a hallgató füzetébe, ami pontosan ugyanannyi időt vesz igénybe. Mivel a sémák érthetőek („szájbarágósak”), nincs jelentősége annak sem, hogy valaki gyorsabb vagy lassabb felfogású e a csoporton belül.
Az egyes tanfolyamok típusa lehet normál, intenzív vagy személyre szabott. Ezen típusok leírását a megfelelő almenüpontoknál találod meg.